2012. április 25., szerda

Oakhurst - Yosemite - 24 aprilis

Hosszú út volt amig megérkeztünk, már eléggé kivagyok a sok autózástól, de mindig megkapom, hogy ez egy road trip. :)
Oakhurst egyből a kedvenc városom lett. Gyönyörű helyen van, fantasztikus illat, friss levegő. Egy nagyon kellemes motelban vagyunk, még saját terasza is van, az erdőre néz. Este kint ültünk és itt legelt egy őz 10 méterre. A városka nagyon kicsi, de minden megvan ami csak kell. Teljesen más vidék ez, pedig szintén California. Szép házak, hatalmas erdők, jól esik már a sok kietlen sivatag után. Minden további nélkül tudnék itt élni.

Elfogyott a ruhánk, így egy másik apró vágyam is valóra vált, hogy valódi USA mosodába menjek. 35 perc alatt kész volt a mosás, majd 20 perc szárítás. Lehet olvasni és TV-t nézni közben. Jópofa nagyon.

Reggel elmentünk Yosemite-be, de eléggé kiakadtam, mert valami kén szállító teherautó felborult, kerülnünk kellett, így utaztunk megint 120 km oda, majd persze vissza.  Kicsit morci voltam, már majdnem szóltam, hogy én itt maradok, mert az idő is iszonyat ködös volt.
Végül gyönyörű út vezetett oda, viszonylag hamar elment, sokat ugyan nem szóltam.
Itt sem kellett parkbelépőt fizetni, de valami önkénteseknek gyűjtöttek a bejáratnál, szóval adtunk azért 10 USD-t nekik. A park hatalmas, sok részére nem lehet még menni, mert a fő szezon májustól októberig tart itt. Azért láttunk a fantasztikusan hatalmas El Capitant, a Half Dome-ot és amit csak lehetett.  Sétálunk is és autóztunk is. Van nagyon cuki busz, ahol egy ranger mesél a völgyről, de arra nem ültünk fel. Állatok minden mennyiségben, mókusok, őzek, színes madarak és elvileg medvék is, de azt mi nem láttunk sajnos. Mindenhol felhívják a figyelmet az étel medve biztos tárolására, illetve arra, hogy ne etess semmilyen állatot. Láttuk a híres Camp 4 is, ahol  a mászók laknak, voltak is páran, holott még igazán a mászásnak sincs szezonja. Jó lenne egyszer itt mászni, vágyakoztam is nagyon. A térképet nézve olyan ez a park, hogy akár heteket is el lehetne itt tölteni. Persze örülök, hogy ennyit is láttam belőle. Boltban vásárolt szendvicseket ettünk, piknikeltünk ahogy itt szokás :)
Van egy Ansell Adams gallery, bementünk és vettem is egy képet tőle. Pontosabban három kicsi van egy poszteren. Találtunk nagyon régi fekete-fehér Yosemite mászós képeket is - mindegyik Tom Frost kép - vettem volna azok közül is szívesen, de darabja 50 USD volt, ami kicsit azért sok :)

17:00 körül jöttünk el a parkból, még vásároltunk a boltban aztán már csak beszélgettünk a teraszon.
Úgy döntöttünk még maradunk itt két napot pihenni, van itt ezer látnivaló és jól esne ha nem kellene minden nap utazni.

Nincsenek megjegyzések: