2012. április 25., szerda

Death Valley - 22 aprilis


Barstowban a motel,... hát kicsit kiakadtam. Mondjuk 50 USD-ért nem szabad panaszkodni. Olyan furcsa szag terjengett, hogy a gyomom felfordult tőle. Szerencsére a szobában kevésbé lehetett érezni, de rettegtem, hogy előkerül valami bogár. Igykeztem gyorsan elaludni, hogy hamar eljöjjön a reggel.

Szerencsére túlétlem az éjszakát, és reggel igazi amerikai reggelit ettünk, igazi amerikai reggelizőben. Omlett, kávé termoszból, palacsina eperrel, banánnal és tejszínhabbanl. Nagyon élveztem, vártam már valami hasonlót, de sehol nem volt ilyen étterem. Ihope a neve, azóta a kedvencem :) 
Komótos reggeli után elindultunk Death Valleybe, Barstowból 3.5 óra volt az út. A táj szép, de egyre kietlenebb és sivatagiasabb volt. Szerencsénk van, mert épp National Park week van, így egyikbe sem kell fizetnünk. A Death Valley-ben, gyakorlatilag egyetlen lehetősége van az embernek, hogy átautózik rajta - ha életben akar maradni. 43 fok volt és természetesen tűzött a nap. Amig beértünk nekem konkrétan halál félelmem volt, hogy a kocsi nem bírja a meleget vagy eseleg más miatt lerobbanunk akár. Vittünk 10 liter vizet, nehogy gáz legyen.  Max. 10 percre szálltunk ki a kocsiból, de engem ez is megviselt. 
Hihetetlen, hogy a parkban két km távolságra vannak teljesen különböző természeti jelenségek. Az egyik helyen kiszáradt tó helyén sótenger, vulkáni hamu dombok, igazi dűnés homoksivatag. Hihetetlen mekkora a park, 100 km utaztunk csak befelé. Három szállás lehetőség van, mi a park másik oldalán lévő motelben aludtunk, eszméletlen jó hely. Igazi western hangulata van mindennek, de nem giccses vagy túlzó egyáltalán. Egyedül az üzemeltetől furcsák kicsit, Tomi szerint olyan fejük van, mint akik családon beül házasodnak. Én egyszerűen majom fejűeknek mondanám őket, de nem vagyok a témában jól informált. Kérdeztem honnan tudja, mondta, hogy minden amerikai krimi sorozatban így ábrázolják őket. Hát jó, sorozatban sem vagyok otthon, szóval elhiszem.
Kis medencéje is van a motelnak, az első dolgunk az volt, hogy fürödtünk egy órát. Hát nagyon jól esett. Amikor lement a nap, alig esett le a hőmérséklet, max. 5 fokot.  Kisétáltunk az útra ahol már nem volak fények, és megnéztük a csillagokat. Százszor több csillag van mint amit eddig láttam az égen, és már egész a horizonton is látszódnak. Nincs fényszennyezés és szmog. Este még az étteremben ittunk helyi sört, reggel pedig kaptunk reggelit. 
Itt a legtöbb szállásnál nincs benne az árban a reggeli, vagy nincs egyáltalán, vagy külön kell fizetni. Ha van ingyen, abban nincs amúgy sok köszönet. 

10 körül elhagytuk a völgyet és utaztunk 6 órát Oakhurstbe.

Nincsenek megjegyzések: