2013. október 5., szombat

New York - 04.10.2013

Reggel viszonag pihenten keltem az utazas utan. Lemetunk reggelizni, rantotta, sonka, narancsle, kave. Miutan Tomi elment dolgozni, pihentem meg egy kicsit. Aztan zuhany, es indulas usa feltolto kartyat venni. Alig talaltam meg a plaza bejaratat, majdnem feladtam. Vegul meglett, kis maszkalas utan a kartyat is sikerult elintezni, a muki epp reggelizni ment. Lett USA T-Mobile kartyam, jo igy, "nem leszek egyedul". No, meg mehet a sok check-in. :) 
Felszalltam a Path-ra, 3 percre van a hoteltol. 5 megallo a 33Street, 15 perc es egybol a vilag kozepen vagy. Oda-vissza 5 USD. Gyonyoru ido van, kb 26-27 fok, napsutes. Meglepo modon nincs szmog, kellenes a levego pedig forgalom az van rendesen. Taxi, dudalas, tomeg. Beijesztettek, hogy a kozbiztonsag nem tul jo, nem erdemes tudatlan turistanak mutatkozni. Miutan elso korben nem mertem elovenni a terkepet, igy eleg butan ereztem magam.( ez kesobb beigazolodott, tuti valami oskori info) Gondoltam beulok egy kavezoba, hatha sikerul kitalalnom merre menjek. Kavezot talaltam -nem nehez erre-, de nyugalmat nem, mert azt viszony nehez erre. Tomi tavsegitsegevel megtalaltam a tolem 200 meterre levo Empire State Buildinget - jojo, de mondom, hogy nem tudtam hol vagyok :)) es onnan azert konyebb volt. Setaltam korulotte, aztan vegig a Fifth St. -Madison square garden. Rengeteg ember, a padok tomve, a fuvon pihengettek az emberek. Sok mokus van, annyira hozzaszoktak az emberekhez, en huzodtam toluk vissza, nem ok tolem. A parkban eletem leghosszabb sorat alltam ki egy hamburgerert, de annyira jol nezett ki - vagy csak a tomegpszichozis hatott ram - ki kellett probalnom. Vegul megerte, hambi, krumpli es egy sor a gyonyoru idoben a parkban. Itt van a vasalo haz, furcsa haromszog alaku hires epulet. Fenykepeztem, setaltam tovabb. Talaltam erdekes boltokat, par helyre be is mentem, de venni nem vettem semmit. Hatizsakot vadasznek, valami kicsi varosit, de meg nincs meg nyertes. Maradtam a nagyobb foutakon. A Union Squarehez erkeztem, itt termeloi piac van a napokban, foleg zoldsegek, mez, bor es az idoszakosan aktualis pumpkin es alma. Itt is van termeszetesen park, rengeteg ember szinten. A ter masik felen sok fekete sakkozik, berendezkedve fotelekkel es kanapekkal. Szemben krisnasok zenelnek. Itt tenyleg mindenki megfer egymassal. Bementem egy hatalmas aruhazba, elkepeszto kinalat volt. Vettem egy cupcake-et meg egy Joe's classic limonadet. A parkban megettem es tovabb mentem egeszen a Washington square parkig. Rendezett park, benne diadaliv, korulotte joreszt a NYU - NY University epuletei vannak. Mogotte es a kornyken a Villlage. Nagyon hangulatos, alacsonyabb hazak, hatalmas cegek hatalmas boltjai helyett cuki kis uzletek. Kicsit megkavarodtam ujra, hogy hol vagyok, de mar csak mulattam a terkepes sztorin. Kavarogtam az utcakon, de szerencsere Tomi vegzett es talalkoztunk. Visszasetaltunk a Villagen keresztul az Empire-ez, es fel is mentunk a 86. emeletre. Semmit nem kellett varakozni, pikk-pakk fent voltunk, allitolag ez ritka. Szuper elmeny volt. :) Probaltuk " beloni mi merre van", egy jo orat nezelodtunk. Mar sotet volt. Fantasztikus. Innen a Times squarehez mentunk. Naaaa, haaat. Mintha valami fesztivalba csoppentunk volna. Kicsit Las Vegasra emlekeztetett. "Kotelezo" Hard Rock, az en elso polom is meglett. :) Mindkettonknek nagyon tetszik a varos, akar elnenk is itt a tomeg ellenere. 9korul jart, mar a labamat is lejartam, Tomi dolgozott egesz nap, faradtak voltunk. Hazafele megneztuk a Central stationt, nagyon tetszett. Gyonyoru epulet. A varosnak bizonyos reszein 200 eve meg falvak voltak, de megis lenyugozo ez a modern de vegtelenul klasszikus hely. Szep epuletek, fantasztikus homokko homlokzatok. Festett vagy marvany lepcsohazak, sok helyen a hazak tetejen dus tetokert. Mindent megtalal itt az ember.
Hazauton ujra Path, mar alig birtam menni. :) Zuhany, alvas. Micsoda nap volt. Hála erte.

Nincsenek megjegyzések: